الوند همیشه سرفراز

این پست مربوط به آذر ماه ۱۳۹۱ از آرشیو وبلاگ کومالیا می باشد

همیشه تعلق خاصی به ارتفاعات الوند داشتم و از هر فرصتی برای رسیدن بر فراز قلل آن استقبال می کردم.

تیرماه سال جاری افتخار صعود به قزل ارسلان را در کنار پیشکسوتان و همنوردان ( آقایان چلوئیان، ویسی، محمدی، جهان آرا، خلیلی) خوب همدانی تجربه کردم و این صعود باب آشنایی برای صعودهای مشترک بعدی شد.

در برنامه قزل ارسلان با آقای جهان آرا قرار گذاشتیم که برنامه ای برای سوزنی های کلاغ لانه داشته باشیم با وجودی که جناب جهان آرا با لطف و خلوص نیتشان چندین مرتبه  ما را جهت صعود کلاغ لانه دعوت نمودند، اما به علت کثرت برنامه هافرصتی پیش نیامد تا اینکه تصمیم گرفتیم که این جمعه همراه همنوردان همدانی صعود به کلاغ لانه را تجربه کنیم و این مصادف با برنامه گروه قاجر شد…..

همراه جناب جهان آرا در مسیر کلاغ لانه

طی تماسی که با جناب جهان آرا گرفتم، قرار شد در گنجنامه  منتظر ما باشند تا با هم حرکت کنیم صبح جمعه ۲۴ آذر افتخار همراهی با ایشان و سه نفر از همنوردانشان (آقایان: فروغی- فخار-خلیلی) را داشتیم و با هم بسوی میدان میشان به راه افتادیم.

مسیر میدان میشان

صبحانه را در بالاتر از پناهگاه دوم خوردیم سپس در هوایی کاملا صاف به سرقدمی آقای فخار راهی تخت نادر شدیم.

در طول مسیر از تجربیات آقای جهان آرا در خصوص روشهای صحیح کوهپیمایی استفاده نمودیم مخصوصا در این برنامه تعدادی از همنوردان اولین صعودشان به ارتفاعات الوند را تجربه می کردند.

بعد از دوزخ دره و نزدیکی پناهگاه کلاغ لانه هوا خیلی سرد شد و برای لحظاتی قله مه آلود گردید

قله مه آلود کلاغ لان

ناهار را در پناهگاه کلاغ لان صرف نمودیم به علت متغیر بودن هوا و به تشخیص سرپرست از از رفتن به قله کلاغ  صرف نظر کردیم اما جناب جهان آرا با همراهانشان به قله رفتند و قرار گذاشتیم در فرصت دیگر باهم صعودی به قله داشته باشیم. (آذر سال ۱۳۸۹ همراه چند نفر از گروه قاجر به قله کلاغ لانه صعود کرده بودم) اما هنوزسوزنی هایش را صعود نکردم.

پناهگاه کلاغ لانه

همراه ادیب که اولین صعودش بود

بعد از گرفتن چند عکس راهی قله الوند شدیم با وجودی  آسمان آبی و صاف  اما هوا بس ناجوانمردانه سرد بود

مسیر قله الوند

پای قله همیشه سرفراز قله الوند

همراه میترا که اولین صعودش بود

راهی  پناهگاه میشان شدیم و حمید با نسکافه گرمی از ما پذیرایی کرد واقعا به موقع بود

روز بسیار خوبی را در کنار همنوردان خوب همدان گذراندیم به امید صعود های مشترک دیگر…

چند عکس از با دوستان در ین روز خاطره انگیز

از راست به چپ: میترا- لیلا- الهه- زلیخا

مینا و  پدرش(آقای فرهاد الماسی)- نگار که هر سه اولین صعودشان بود

همراه همنوردان همدان

جای هیچ سخنی نیست

گزارش این صعود را می توانید در وبلاگ نزدیک آی به قلم ادیب خالدیان کوهنورد جوان و انگیزه بخوانید