اولین تجربه کویر نوردی

این پست مربوط به آذر ماه ۱۳۹۱ از آرشیو وبلاگ کومالیا می باشد

از خیلی ها شنیده بودم که کویرنوردی حس خاصی دارد اما هیچگاه تجربه نکرده بودم چون در محیطی که زندگی می کنم تنها لذت صعود به کوههای و دره های برفی را دارم.

یکی از ویژگی صعودهای گروه قاجر این است که همیشه گروههای سنی مختلفی در برنامه هایش شرکت می کنند و خوبی این قضیه همین نکته است که جوانان از تجربیات پیشکسوتان مستفیض می شوند و پیشکسوتان از شور و حال جوانان بهره می برند. …

در این برنامه نیز مزدوجین جوان ما که به تازگی اتحاد پیوندشان را جشن گرفتند، افتخار همراهی با ما را دادند  و قرار گذاشتیم همراه آنان به کویر نوردی برویم و این یک قلم را هم در تاریخ زندگیمان تجربه کنیم که مبادا عمر به سر آید و بهره ای از  این نعمت طبیعت نبرده باشیم.

با هماهنگی یکی از دوستان با مسئول هیئت کوهنوردی اردکان (آقای کمالی) قرار شد به کویر زرین در استان یزد برویم

چهارشنبه اول آذر راهی این سفر ناشناخته شدیم . روز پنجشنبه در اردکان آقای کمالی را ملاقات کردیم ایشان منتظر یک گروه از شیراز بودند در نتیجه راهنمایی های لازمه را نموده و گروه ما راهی کویر زرین شد.

وقتی آنجا رسیدیم اصلا تصوری از این همه زیبایی در ذهن خود نداشتم . این کویر بنا به قول آقای کمالی یکی از بکر ترین کویرها ایران می باشد و هیچ امکانات رفاهی هم برای کویر نوردان ندارد.

گزارش تصویری این سفر سراسر هیجان انگیز…

این تصاویر مربوط به روز اول است که ساعت ۱۵ به آنجا رسیده بعد از برپایی کمپ برای ساعتی در منطقه گردش کردیم.

جاده اردکان به چوپانان

آب انبار در مسیرکویر

محل برپایی کمپ

این هم چادر ما

غروب دل انگیز کویر

درختان کویری که برای اولین بار می دیدم

شب به یاد ماندی کویر در کنار رقص شعله های آتش
این تصاویر مربوط به روز دوم می باشد…

صرف صبحانه در هوایی کاملا مناسب

این هم هنر نمایی یاسمن

در مسیر برگشت عکسی هم از ریل قطار گرفتیم راستش مناطق ما ریل قطار ندارد

دورنمایی از کوههای زیبای اردکان که خیلی وسوسه انگیزند

در مسیر برگشت یک شب بارانی را در کوه چک چک (پیر سبز) گذراندیم که نزدیکی کویر زرین است و هوایش کاملا متفاوت با کویر بود