اولین جشن تولد در جانپناه پله دوم مسیر هاری رست(بیستون)

این پست مربوط به فروردین ماه ۱۳۹۲ از آرشیو وبلاگ کومالیا می باشد
این پست را تقدیم همه کسانی می کنم که از هر فرصتی برای شاد بودن خود و دیگران اسنفاده می کنند .
 امروز تولد ۵۰ سالگیم می باشد نیم قرن گذشت و وارد نیم قرن بعدی زندگی شدم اما راستش روزبروز رویاهایم جوانتر می شوند تا کی این احساسم ادامه دارم ، نمی دانم.
از دوماه پیش با همنورد خوبم ژیلا عزیزی[اهل صحنه کرمانشاه) قرار گذاشتیم تولدم را بهانه ای برای صعود یکی از مسیرهای دیواره بیستون کنیم چون فروردین ماه هم مناسبترین فصل برای سنگنوردی در بیستون می باشد….

جانپناه پله دوم

امروز تولد 50 سالگیم می باشد نیم قرن گذشت و وارد نیم قرن بعدی زندگی شدم اما راستش روزبروز رویاهایم جوانتر می شوند تا کی این احساسم ادامه دارم ، نمی دانم.

از دوماه پیش با همنورد خوبم ژیلا عزیزی[اهل صحنه کرمانشاه) قرار گذاشتیم تولدم را بهانه ای برای صعود یکی از مسیرهای دیواره بیستون کنیم چون فروردین ماه هم مناسبترین فصل برای سنگنوردی در بیستون می باشد.

همنورد خوبم ژیلا

راستش تا این سن هنوز جشنی برای تولدم نداشتم البته دوستان خوب و خانواده ام همیشه تبریک می گفتن اما هیچوقت مراسمی نداشتم این بود که با ژیلا تصمیم گرفتیم نیم قرن بعدی را هرساله تا آنجا که توانش را دارم، یکی از مسیرها را صعود کنیم چون چیزی که از گذشته حسرتش را دارم این بوده که چرا زمان نوجوانیم شرایط سنگنوردی برایم مهیا نبود تا از آن استفاده کنم به همین دلیل الان در حد علاقه و توانم می خواهم از آن استفاده کنم

«آب دریا را اگر نتوان کشید

هم بقدر تشنگی باید چشید»

بله این هم نوعی دلخوشی می باشد و به تعداد آدمها آرزوهای مختلفی در جهان وجود دارد

ژیلا هم با آقای ارسلان محمودی(مدیر وبلاگ کراکس سنگنوردی) که یکی از مربیان جوان و توانمند صحنه می باشد، هماهنگی کرده بود که در این صعود ما را همراهی کنند ایشان اکثر مسیرهای دیواره بیستون را صعود کرده اند.

ارسلان جوان با اخلاق و مربی توانمند

روز پنجشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۵:۳۰ از قروه به سمت صحنه حرکت کردیم ابتدا منزل ژیلا رفتیم و با هم به شهر بیستون کنار کافه آقای شیرزادی رفتیم و قرار شد شب هم ارسلان با یکی از شاگردانش پیش ما بیایند.

ساعت ۱۹ به کنار کافه رسیدیم و طبق سنوات گذشته از محبتهای خالصانه آقای شیرزادی و پسرشان مستفیض شدیم.

با وجودی که چادر هم برده بودیم اما ترجیح دادیم شب را در یکی از اتاقهای کافه دور هم باشیم

با اقای حسین ریاحی ( مدیر وبلاگ خوب شاودلان)در فضای مجازی آشنا بودم و همیشه با محبت تمام نسبت به وبلاگم محبت  خاصی داشتند.

همیشه مشتاق دیدارشان در فضای حقیقی بودم اما سعادت یاری نکرده بود تا آینکه همانروز برایشات کامنتی گذاشتم که قراره ما بیستون بیاییم البته صرفا جهت اطلاع چون آخر هفته معمولا ایشان برنامه دارند.

آقایان: عباس، ارسلان، ریاحی، مهدی – ژیلا و خودم

اما ایشان بقدری با محبت و مخلص هستند که شبانه با خواهرزاده شان از کرمانشاه پیش ما آمدند و قلبا از دیدارشان مسرور شدم و خیلی هم زحمت کشیده بودند ساعتی پیش ما بودند و از اطلاعات مسیرها و همصحبتی با ایشان مستفیض شدیم.

گزارش تصویری این برنامه……

برادرم فردین زحمت کشیده بود و تعدای ابزار سنگنوردی برایم فرستاده بود (البته اکثر وسایلم را ایشان برایم فرستاده) که برای اولین بار می خواستم استفاده کنم.

بررسی وسایل

با ارسلان مشغول رونمایی ابزارها هستیم

ساعت حدود ۱۰ صبح تیم ۵ نفره ما آماده حرکت به سمت مسیر هاری رست شدیم.

از راست: ارسلان، رامتین، خودم، مهدی، ژیلا

ارسلان و رامتین آماده برای همراهی تیم

حرکت به سمت مسیر

شروع دست بسنگها

آماده برای اولین مسیر صعود همراه ارسلان

مهدی در اکثر صعودها همرام می باشد و کوههای صخره ای دست بسنگ زیادی را آمده ولی این اولین باری است که او صعود فنی می کند

اولین صعود فنی مهدی

در مسیر آقای عرفان رضاپور (مدیر وبلاگ صخره) همنورد خوب همدانیم را دیدم که با دوستانشان مشغول تمرین سنگنوردی بودند.

عرفان و همنوردانش

کنار جانپناه همراه رامتین، ارسلان و ژیلا

مهدی کنار جانپناه

ناهار را زیر جانپناه در کنار کارگاه فرود صرف نمودیم

این اولین سالی است که تولدم را جشن می گیرم و شمع فوت می کنم که همه اینها به همت ژیلا بوده زحمت کیک را هم خودش کشیده

بهترین مراسم زندگیم

مهدی و ارسلان

رامتین و ارسلان

در حال فرود

رامتین جوان توانمند و مستعدی که آینده بسیار درخشانی دارد امروز شاهد جسارتهای زیادی از او بودیم

مهدی در حال فرود

این هم آخرین مسیر فرود

در خاتمه از تمام زحمات ژیلای عزیز نهایت تشکر و قدردانی را جهت برنامه ریزی این برنامه خوب دارم همچنین از ارسلان و رامتین عزیز که امروز شاهد توانمندی و صبر و شکیبایشان در طول برنامه بودم و ثابت کردند که جوان تواند جهانی را بحرکت آورد.

از آقای ریاحی که از ابتدا تا انتهای برنامه جویای احوالمان بود نهایت سپاس را دارم همچنین از همنوردان خوب گروه قاجر که آنها هم همزمان در مسیر قاجر کار می کردند و در همه اوقات پیگیر برنامه ما بودند.

تشکر مخصوص از مهدی دارم که برای اولین بار صعود فنی می کرد و در اتمام برنامه تصمیم گرفت از این به بعد در مسیر های کوتاه در قروه با هم تمرین کنیم.