اولین شب مانی در قله بدر

این پست مربوط به تیر ماه ۱۳۹۲ از آرشیو وبلاگ کومالیا می باشد

در طول مدت کوهنوردیم بارها و بارها به قله بدر رفته و در پناهگاهش خوابیده بودیم اما هیچوقت در خود قله شب مانی نداشتم تا اینکه این هفته موفق شدم همراه همنوردان گروه قاجر شب بسیار مفرحی را در پناه قله ۳۲۹۸ متری بدر، بگذرانم.

هدف اصلی از این برنامه هم هوایی جهت صعود به دماوند بود. قرار است به جهت گرامیداشت پنجمین سالگرد زنده یاد سامان نعمتی که در ارتفاعات نانگاپاربات برای همیشه جاودانه شد، صعودی به دماوند از کلیه جبهه ها داشته باشیم.

روز پنجشنبه ۲۰ تیر ساعت ۱۸:۳۰ با سه دستگاه وانت بار از قروه حرکت کردیم پس از عبور از روستا های قلعه- سرتیپ آباد- امین آباد به آخرین روستا( پیرسلیمان یا خندان آباد) رسیدیم.

ماشینها را کمی دورتر از روستا گذاشته و راهی پناهگاه و سپس قله شدیم.

گزارش تصویری این برنامه …….

همراه مهدی در انتهای روستا

آخرین محل پارک ماشینها

ساعت ۱۹:۳۰ به سمت پناهگاه حرکت کردیم

گروه در صفی منظم

ساعت حدود ۲۰:۲۰ به پناهگاه رسیده بعد از کمی استراحت و پر نمودن قمقمه های آب، راهی قله شدیم در مسیر تا چشمه کانی شاه پسند آب وجود ندارد

اعضای گروه در پناهگاه بدر

ساعت ۸:۴۵ از پناهگاه حرکت کردیم و کمی بالاتر یک دوراهی وجود دارد که یکی مسیر کانی شاه پسند به قله و دیگری مسیر خط الراس به قله می باشد ما از خطا الراس راهی قله شدیم.

باد شدیدی در حال وزیدن بود و آسمان واقعا یک جنگل ستاره در دامن خود داشت.

در طول مسیر دوستانی که روزه بودند افطار نمودند سپس ساعت۲۳:۳۰ به قله ر سیدیم و به صورت گروه چند نفره جایی را که از وزش باد در امان باشیم برای خوابیدن پیدا کردیم.

ساعت: ۲۴:۳۰ شام را خورده و در هوایی کاملا مناسب خوابیدم

قله بدر همراه مهدی، برادرم طیب و همسرشان

صبح جمعه هوا بر عکس روز قبل خیلی آلوده بود.

ارتفاعات پریشان زیبا در هاله ای از گرد و غبار

یاسمن و رحمان دیگر زوج جوان گروه

این هم عکس دسته جمعی زوجهای جوان گروه

مهدی در حال چیدن سبزی های معطر

در انتهای آقای نعمتی راجع به صعود دماوند و شرایط آن توضیحاتی را برای جمع بیان نمودند

معرفی کانی شاه پسند

چشمه زیبای است که در ارتفاع ۲۶۰۰ متری ضلع غربی بدر واقع شده که دارای آب گوارا می باشد و در فصل تابستان علاقمندان زیادی را به خود جذب می کند. کانی به زبان کردی یعنی چشمه، بنا به روایتی می گویند یکی از شاهان صفوی در زمان لشگرکشی در این محل اطراق نموده و این چشمه را پسندیده است.

در امتداد چشمه کانی شاه پسند به طرف منتهی الیه دره، آبشار زیبایی با ارتفاع حدود ۲۰ متر وجود دارد که زیبایی خاصی را به منطقه داده است.