دوازدهمین همایش صعود قلم

دوازدهمین صعود قلم کوهنویسان کشور در منطقه جنگل ابر برگزار گردید . در این همایش تعداد ۷۱ کوهنویس و کوهنورد از ۱۴ استان ، مسیر روستای جنگل ابر از استان سمنان بسمت روستای شیرین آباد در استان گلستان را در روز جمعه ۱۴ مهرماه ۹۶ طی نمودند .

شعار دوازدهمین صعود قلم کشور،می نویسیم طبیعت، می خوانیم زندگی نام گذاری گردید .

گزارش تصویری برنامه در ادامه مطلب…..

ابتدای جنگل ابر

روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه ساعت ۶ صبح همراه مهدی با یک دستگاه وانت از قروه بسمت سمنان حرکت کرده ساعت حدود ۱۶ در هوایی بارانی به سمنان رسیده  شب را در خانه دایی مهدی بودیم.

روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه ساعت ۱۰ صبح از سمنان بسمت شاهرود و سپس روستای میغان که در ۲۴ کیلومتری جاده شاهرود-آزاد شهر  واقع شده، رفته ساعت ۱۲:۳۰ به آنجا رسیدیم.

آدرس را خیلی زود پیدا کردیم سر کوچه و منزل جناب غلامی (میزبان برنامه)بنر صعود نصب شده بود.

از همان ابتدا مورد استقبال آقای غلامی و خانمشان قرار گرفتیم.

در منزل جناب غلامی چند تن از همنوردان( جنابان: لقایی، صداقتی، طاهریان، حبیب نیا، غفوری و خانم درویشی ) قبل از ما رسیده بودند، چقدر از دیدارشان خوشحال شدم.

آقای شاه محمدی با تمام محبت شروع به پذیرایی از هر تازه واردی می کرد.

کم کم همنوردان از اقصی نقاط ایران می آمدند با ورود هر کدام شوقی تازه در قلبم ایجاد می شد و مشتاق دیدار همه این عزیزان بودم.

با رسیدن همنوردان تربت حیدریه و بیرجند ساعت ۱۳:۳۰ آبگوشت خوشمزه ای که خانم غلامی پخته بود، را صرف نمودیم

حدود ساعت ۱۵ خانم نریمانی که مهمان بنده بود با خانم فرشته احمدیان فر از تهران آمدند قلبا خیلی مسرور شدم.

آقای صلاحی و همسر مهربانشان سمانه خانم و آقای گل نیا هم از خلیل آباد با سوغات همیشگیشان(انگور و شمش) آمدند. در صعود یازدهم این عزیزان زحمت بسیاری کشیدند.یکی از بزرگترین ویژگی های صعود قلم همین دیدار همنوردان مجازی در فضای خقیقی است.

همنوردان در حال تنظیم لوح تقدیر

تا شب تقریبا همه همنوردان رسیدند آقای صدقی و مهمانانش  از تبریز ،جناب اله کرمی همراه خانواده شان، دو همنورد جدید آقای امیری (وبلاگ گروه کوهنوردان آزاد صفه)و مهمانشان که اولین بار بود افتخار آشنایی با ایشان را داشتم از اصفهان آمدند.

عصری با تعدای از همنوردان گشتی در روستا زدیم سپس ساعت ۲۰ شامی را که میزبان تهیه کرده بود، صرف کردیم.

پس از صرف شام مراسم افتتاحیه همایش آغاز شد و هیات اجرایی گزارش مختصری از سوابق برگزاری همایش یازده گانه قبلی را ارائه دادند، سپس رای گیری برای انتخاب هیات اجرایی همایش دوره سیزدهم  انجام شد.

در این برنامه از کلیه کوه نویسان از ابتدای اولین صعود قلم یاد و خاطراتی از آنها ذکر شد.

همگی بخاطر کوهنویسانی که هم اکنون در میان ما نبودند،یک دقیقه سکوت کردند.

سکوت جهت گرامی داشت یاد و خاطره کوهنویسان

سپس لوح تقدیر و تندیس دوازدهمین صعود قلم به کوهنویسان حاضر در همایش اهدا شد.

لوح تقدیر نامه و تندیس دوازدهمین صعود قلم

همراه آقای غفوری و خانم احمدیان فر

همراه خانم شکوفه فر گرامی

پس از اتمام مراسم همگی در منزل جناب غلامی خوابیده و روز جمعه ۱۴ مهر ساعت ۵ از خواب بیدار شده و پس از صرف صبحانه ای که میزبان محترم تهیه دیده بود

آماده حرکت شدیم.

ساعت ۶:۲۰  با ۳ دستگاه مینی بوس از روستای_میغان به سمت روستای_ابر حرکت کرده و ساعت ۶:۵۰ به آنجا رسیدیم  با توجه به بارش دو روز قبل جاده خاکی کاملا گلی شده بود. ساعت ۷:۳۰ به ابتدای مسیر پیاده روی جنگل ابر رسیدیم.

پس از دقایقی کوهنوردان باشگاه پاسارگاد گنبد هم به ما پیوستند.

ابتدای مسیر

با توجه به اولین بارش برف امسال که روز گذشته آمده بود، ابتدای مسیر برفی و هوا کاملا صاف و آسمان آبی و خبری از ابرها نبود.

ما اردیبهشت امسال همراه باشگاه قاجر قروه به جنگل ابر آمده بودیم و کلا با الان فرق داشت ان زمان جنگل کلا زیر ابر بود.

همراه مهدی در ابتدای مسیر

گروه با سرقدمی آقای کولف از همنوردان خوب گنبدی پیمایش را ساعت ۸ آغاز کرد.

توضیحات جناب کولف در باره جنگل ابر

در ابتدای مسیر درختان زیبای جنگلی کمی رنگ پاییزی داشتند اما وسط جنگل سبز بود

مهدی

دیدن این همه زیبایی هر بیننده ای را به تحسین وا می داشت.

طبیعت بقدری زیبا بود که بیشتر به نقاشی شبیه بود.

همراه مهدی، جنابان صلاحی و گل نیا

یکی از بهترین منظرها که همه را مبهوت کرده این قسمت بود که ابتدای جنگل با رنگهای پاییزی، وسط جنگل سر سبز و دور نمایش کوه های برفی بود در واقع همه فصول را می شد مشاهده کرد.

تصویری که نمایانگر فصول بود

همراه مهدی، آقای لقایی بزرگوار و پسرشان

به علت بارش های روز گذشته مسیر کلا گل آلود بود و همین مسئله حرکت را کند می کرد بعضی قسمتها خیلی لیز یود

طبیعت بکر بقدری زیبا جلوه گری می کرد که همنوردان قدم بقدم عکس می گرفتند تا لحظه ها بیادماندی را ضبط نمایند

همه مشغول عکاسی و ضبط لحظه ها هستند

حقیقتا پاییز پادشاه فصل هاست با وجودی که درختان هنوز سرسبز بودند اما برگهای زرد پاییزی زیر پاهایمان همراهیمان می کردند

طول مسیر مملو از میوه های جنگلی و گیاهان دارویی بود مانند زرشک، کندوس، ولیک، گلابی جنگلی، آلوترش و پرسیاوشان و….

همراه خانمها: نریمان، شکوفه فر و خواهرشان و  آقایان: حبیب نیا، پوریا و مهدی

یکی از ویژگی های این پیمایش وجود جنابان کولف و شاه محمدی بود که در کلیه مسیر با شور و شوق خود سبب سرور کلیه افراد بودند

جنابان: کولف و شاه محمدی

همراه مهدی و خانم نریمانی عزیز

با اوجه به اینکه جناب کولف هنرمند تئاتر هستند، در هر برنامه ای که با ایشان بودیم حتما نمایشی را در بین مسیر برایمان اجرا می کردند در این برنامه نیز ما را از هنر خود مستفیض نمودند.

هنر نمایی جناب کولف

همراه خانمها نریمانی، احمدیان فر و درویشی

پس از عبور از مسیرهای گل آلود بالاخره به کنار رودخانه رسیده و دقایقی را آنجا استراحت کردیم

در طول مسیر تا روستای شیرین آباد از چندین رودخانه عبور کردیم

همراه مهدی با بنر باشگاه قاجر

در کلیه ارتفاعات همواره یاد برادرزاده عزیزم که همنوردم بود همیشه هستم ایشان سال ۱۳۹۳ در کمال ناباوری و عنفوان جوانی غرق شدند

درخت زیبای آنجیل

بالاخره پس از عبور از چندین رودخانه به انتهای مسیر که روستای شیرین آباد در استان گلستان بود، رسیدیم.

آرامگاه زیبای روستای شیرین آباد

روستای شیرین آباد

ناهار را خانم آقای شاه محمدی زحمتش را کشیده بودند که نصفش را کنار جاده و بقیه اش را با رسیدن مینی بوس، داخل آن صرف کردیم.

صرف ناهار (روستای شیرین آباد)

عکس پایانی

در خاتمه از همه عزیزانی که زحمت کشیده و خاطرات بیادماندنی را برابمان به یادگار گذاشتند نهایت تشکر را دارم