سفر خاطره انگیز به شیراز و بازدید از پیست اسکی پولاد کف و آبشار مارگون

رور دوشنبه ۵ فروردین همراه مهدی و مشتاق به قصد رفتن به شیراز ساعت ۱۱:۳۰ از قروه با سواری بسمت همدان حرکت کردیم. هوا بشدت برفی و بارانی بود.

ساعت حدود ۱۳ به ترمینال همدان رسیدیم. از قبل بلیط شیراز را گرفته بودیم.

قرار بود اتوبوس یاعت ۱۴:۳۰ حرکت کند اما خبر رسید که در شیراز سیل آمده است و تصاویر سیل دروازه قرآن پی در پی می رسید.

گزارش تصویری این سفر را در ادامه مطلب ببینید…

عکس خانوادگی در پیست اسکی پولاد کف(سپیدان)

همراه پسرم میثاق و عروسم مهشید در آبشار مارگون

میثاق  و مهشید  قبل از عید رفته بودند(خانواده عروسم مهشید در شیراز می باشد ما به قصد دیدار آنها می رفتیم)

میثاق تماس گرفت که اوضاع خیلی وخیم است بلیطتان را کنسل کنید ما هم قبول کردیم اما وقتی خواستبم بلیط را پس بدهیم مسئول تعاونی پشیمانمان کرد و گفت: اگر جاده بسته باشد پلیس راه اجازه حرکت نمی دهد اما مطمئن باشید دیگر خطری نیست. خلاصه ما با هزار شک و دودلی راه افتادیم البته ساعت ۱۵ از همدان حرکت کردیم.

کلیه مسیر بارانی بود بعضی جاها شدتش کم و برخی جاها شدتش بیشتر بود.

باز گذشتن از شهرهای همدان-ملایر-اراک-سلفجگان-میمه- اصفهان-آباده- سعادت شهر- مرودشت بالاخره ساعت ۸ صبح روز شه شنبه یه شیراز رسیدیم مسیر دروازه قرآن بسته بود ما پلیس راه پیاده شدیم چون مسیرمان رکن آباد بود که کنار پلیس راه می باشد هوا بشدت بارانی بود.

میثاق با پدر مهشید (آقای حاجیانی)دنبالمان آمدند و با هم منزل آنها رفتیم.

تا عصری باران می بارید اما شب قطع شد و چهارشنبه هوا بهاری توام با آفتاب گرمی  بود وقتی بیرون رفتیم و از دروازه قرآن گذشتیم انگار نه انگار که اصلا سیل آمده وضعیت عادی و مردم برای تفریح آنجا بودند.

عکس خانوادگی در شیراز هوای آفتاب بعد از سیل

روز پنجشنبه با به ها به قصد دیدار همنورد خوبمان آقای هاشم خسروانی و خانواده اش که در سپیدان هستند، رفتیم. (سپیدان با شیراز حدود یک ساعت فاصله دارد.)

آقای خسروانی از مربیان بسیار مجرب اسکی، غار و کوهنوردی می باشند و سالیان زیادی است که با هم آشنا هستیم هر وقت شیراز می رویم حتما مزاحم ایشان هم می شویم.

ساعت حدود ۱۲:۳۰ به سپیدان رسیدیم.

شهر سپیدان

بعد از صرف ناهار به پولاد کف رفتیم. آنجا هوا ابری و گاهی هم بارش برف بود.

پبست اسکی

پولاد کف تنها پبست اسکی شیراز و یکی از بزرگترین پیست اسکی های ایران می باشد.

ورودی پیست شروع بارش برف

جوانان پر شور که خیلی به آنها خوش گذشت

میثاق در حال عکاسی

همراه دینا دختر هاشم که از نوجوانان اسکی باز خوب است

حدود یک ساعتی پیست اسکی بودیم بعد از آن راهی آبشار مارگون که در۴۵ کیلومتری پیست اسکی و در جاده اقلید بود رفتیم.

وقتی پارکینگ آبشار رسیدیم باران شدیدی شروع به بارش کرد. این چهارمین بار بود که به آبشار زیبای مارگون می آمدیم.

دورنمای آبشار

بارش شدید در مسیر آبشار

رودخانه آبشار که خیلی خروشان شده بود

مشتاق

همراه مهدی و مهشید

نزدیکی آبشار بارش باران کم شد.

همراه مهدی در زیر آبشار

همراه اسماء عزیز مهمانی که از استرالیا آمده بود

مهدی

همراه مهدی، سمیه همسر هاشم،اسماء دختر خاله مهشید و مصباح برادر مهشید

وقتی پارکینگ برگشتیم هاشم با دادن چای گرم  به  استقبالمان آمد او فداکاری کرد و پیش بچه اسماء و خودش ماند تا این مهمانها بتوانند برای اولین بار آبشار را دیدن کنند.

عکس پایانی پارکینگ آبشار

ساعت حدود ۲۰ شب به سپیدان رسیدیم و بعد از خداحافظی با محمود و خانواده مهماننواز هاشم به شیراز برگشتیم.

روز جمعه ۹ فروردین هم با خانواده خوب آقای حاجیانی خداحافظی کرده و به قروه برگشتیم.

سفر خاطره انگیزی در کنار همه عزیزان بار دیگر تجربه کردیم.