صعود به قله توچال

این پست مربوط به مهر ماه ۱۳۹۲ از آرشیو وبلاگ کومالیا می باشد.

طبق پیشنهاد آقای جواد زارعی (مدیر وبلاگ شازده کوچولو) و هماهنگی با سایر اعضای هیئت اجرایی صعود نهم، قرار شد پنجشنبه ۱۱ مهر در محل کافه کوه(کافه محمد تهرانی) اولین نشست خود را داشته باشیم و حضورا راجع به برنامه صعود نهم با هم مشورت کنیم.(علت انتخاب نشست در کافه تهرانی آن بود که آقای جواد زارعی قرار بود با چند نفر از همنوردان همشهریش صعودی به قله توچال داشته باشند)

روز چهارشنبه راهی تهران شدم بین مسیر تلفنی جویای احوال خانم نریمانی (یکی از همنوردانم که در کافه کوه با او آشنا شده و امسال افتخار صعود به دماوند و حصار چال علم کوه را با ایشان داشتم) شدم وقتی ایشان از علت سفرم مطلع شد، پیشنهاد کرد که با هم صعودی به توچال داشته باشیم اما اظهار نمودم که قصدم کوهنوردی نبوده و هیچ وسیله ای نیاوردم و ایشان با تمام محبت و خلوصی که از ویژگی های بارزشان می باشد، فرمودند نگران نباش من همه چیز می آورم.

خلاصه از آنجایی که کوه همیشه برایم وسوسه انگیز است قبول کردم و باهم در میدان سربند قرار گذاشتیم.

روز پنجشنبه ساعت ۱۴ در میدان سربند(مجسمه) ابتدا خانم نرگس شکوفه فر از قائن( خراسان) را دیدم سپس خانم نریمانی و آقای جواد زارعی همراه سایر همنوردانشان آمدند و همگی با هم به سمت کافه محمد تهرانی حرکت کردیم

بعد از دقایقی آقای شاه محمدی هم از گنبد آمدند و اولین نشست مشورتی هیئت اجرایی صعود نهم را با هم شروع کردیم.

ساعت ۱۶ خانم شکوفه فر به پایین برگشت و ما همگی راهی شیر پلا شدیم.

گزارش این صعود پیش بینی نشده…..

اولین نشست اعضای هیئت اجرایی

نفرات از راست: آقای جواد زارعی، خودم، خانم شکوفه فر، آقای شاه محمدی

خانم نریمانی و خانم شکوفه فر

با خانم شکوفه فر خداحافظی کرده و عکس یادگاری جلو کافه گرفتیم

آقایان: پرورش، شفیعی، زارعی،واحدی، خانم شکوفه فر، خودم ، آقای شاه محمدی

مسیر شیرپلا

در مسیر شیرپلا بودیم که خانم نریمانی بند یخچال را نشانمان داد که دو نفر نیز به پایین بر میگشتند و خانم نریمان گفتند حدس می زنم آنها فرشیدداوودی (مدیر وبلاگ طنز کوه و گل حسرتی) و بهرام پور علی بابا (مدیر وبلاگ غریبه و کوه نامه) باشند ما هم با خوشحالی از راه دور صدایشان کردیم و متوجه شدیم خودشان هستند و از تمرین سنگنوردی بر می گشتند بهرام بلافاصله تماس گرفت و گفت فردا صبح پیشتان می آیم ما هم همگی خوشحال شدیم.

آقای شاه محمدی در حال عکاسی از طبیعت زیبا

در ادامه مسیر آقای حسین نظر( از مربیان و کوهنوردان نام آشنا) و همنوردشان را دیدیم و دقایقی با هم صحبت کرده و عکس یادگاری گرفتیم

همراه آقای نظر، آقای ملکوتی و خانم نریمانی

هوا تاریک شده بود که به پناهگاه شیرپلا رسیدیم

صرف شام در رستوران شیرپلا و مهمان خانم نریمانی که زحمت بسیار کشیده بود

بعد از صرف شام همنوردان همدان گفتند که ساعت ۶ حرکت می کنند خانم نریمانی پیشنهاد کردند که ما زودتر حرکت کنیم و در جانپناه امیری صبحانه را با هم باشیم البته آقای شاه محمدی گفتند که همراه ما می آیند  همنوردان آقا اتاقی را اجاره کردند و ما هم به خوابگاه بانوان رفتیم

ساعت ۵ صبح همراه خانم نریمانی و آقای شاه محمدی به سمت جانپناه امیری حرکت کردیم

همراه خانم نریمانی در مسیر جانپناه امیری

همراه آقای شاه محمدی

در طول مسیر از تجربیات آقای شاه محمدی نهایت بهره را بردیم ایشان با تمام بزرگواری و تواضعی که مخصوص خودشان می باشد، ما را همراهی می کردند و صعود بسیار خوبی را در کنارشان تجربه کردیم.

صرف صبحانه در جانپناه امیری

آقای شاه محمدی و آقای زارعی در جانپناه امیری

آماده حرکت برای صعود قله بودیم که آقای بهرام پورعلی بابا خودش را به ما رساند چقدر از دیدارش مسرور شدم نیمه شب از تهران حرکت کرده بود تا همراه ما باشد

همراه آقایان بهرام و جواد

همراه همنوردان در کنار جانپناه  و آماده برای حرکت

جانپناه امیری

باد شدیدی در حال وزیدن و جرکت را واقعا سخت نموده بود بالاخره به قله توچال رسیدیم

همراه همنوردان در قله توچال

داخل جانپناه خیلی شلوغ بود دقایقی آنجا نشسته و بعد از خوردن چای و تنقلات تصمیم به برگشت گرفتیم

داخل جانپناه

قرار شد جهت صرفه جویی در وقت و رسیدن به موقع به شهرهایمان به ایستگاه هفت رفته و با تله کابین پایین برویم

از همان قله با بهرام خداحافظی کردیم و او از مسیر شیرپلا برگشت

همراه بهرام در قله

دورنمای قله دماوند

در مسیر ایستگاه هفت از شانس خوب، آقای ستوده و همسرشان را که قصد صعود قله را داشتند، دیدیم از دیدارشان بسیار خوشحال شدیم و عکسی هم با آنها گرفته سپس خداحافظی کردیم

نفرات از راست:آقایان شاه محمدی، زارعی، ستوده، خانم ستوده، خانم نریمانی و خودم

در مسیر شیرپلا جوانی به نام حسین را دیدیم که برای اولین بار به این ارتفاعات می آمد و آقای شاه محمدی از او خواست تا همراه ما بیاید و ایشان هم تا آخر برنامه پیش ما بود و خوشحال از اینکه موفق به صعود قله توچال شده بود

همنوردان همدانی در ایستگاه پنجم با ما خداحافظی کردند و ما هم ناهاری را که خانم نریمان زحمتش را کشیده بود، در ایستگاه پنج صرف نمودیم

همراه حسین جوان خوب و محجوب از شهرستان پردیس که تا آخر برنامه با ما بود

این هم آقای شاه محمدی که تا آخر برنامه ما را همراهی کرد

تشکرات ویژه….

ممنون از آقای جواد زارعی که پیشنهاد نشست هیئت اجرایی در کافه محمد تهرانی را دادند

قدر دان زحمات خانم نریمان هستم که امکانات کامل  را فراهم نمودند تا برای دومین بار موفق به زیارت قله توچال شوم

سپاس از آقای شاه محمدی که از اول تا انتهی برنامه با صبوری و محبت تمام ما را همراهی نمود

تشکر فراوان از آقا بهرام که با همه خستگی از یک برنامه سنگین سنگنوردی ، برای دیدن ما تا قله آمد

خوشحال و مسرورم به داشتن چنین همنوران گرامی و ارجمند……